Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela. - M. Spitzer
Pewne zdarzenia lub informacje przyciągają naszą uwagę i zostają bez żadnego wysiłku zapamiętane, a inne, mimo licznych powtórzeń, mózg ignoruje. - M. Żylińska
Najlepsza lekcja to taka, o której ani nauczyciel, ani uczniowie nie myślą, że była to lekcja. - K. Stróżyński
Efektywna nauka możliwa jest wtedy, gdy mózg jest aktywny i wykonuje pracę. - M. Żylińska
Informacje o zabarwieniu emocjonalnym zostają łatwiej zapamiętane niż neutralne. - M. Żylińska
Na efektywność nauczania wpływ ma nie tylko dobór metod i treści, ale również atmosfera panująca w klasie. Warto wiedzieć, że uśmiech czy dobre słowo mają wielką moc sprawczą i działając na mózg jak każda inna nagroda, prowadzą do uwolnienia dopaminy. - M. Żylińska
Im więcej zmysłów bierze udział w procesie uczenia się, tym więcej struktur zostaje pobudzonych i zmuszonych do współpracy, a to prowadzi do lepszego zapamiętywania. - M. Żylińska
Najefektywniejszy system nauczania, to taki, który uwzględniając biologiczne uwarunkowania, bazuje na wrodzonych zdolnościach i predyspozycjach. - M. Żylińska
Praktyka pokazuje, że procesy uczenia się przebiegają najefektywniej, gdy ucząca się jednostka zapomina o tym, że się uczy lub nie jest tego świadoma. - M. Żylińska
Na miano ćwiczeń zasługują tylko takie zadania, które zmuszając uczniów do aktywności, stymulują tworzenie nowych połączeń neuronalnych. - M. Żylińska
poniedziałek-piątek 08:00-20:00
sobota 09:00-20:00
office@englishdirect.com.pl
Sochaczewskiego 2/19
07-410 Ostrołęka
Copyright 2007 - English Direct