+48 502 760 699

Nazywam się Rafał Szypulski. Fascynuje mnie język angielski, jego historia, gramatyka, bogactwo leksykalne, wymowa oraz jego nauczanie.

 

Dzielenie się swoimi umiejętnościami, wiedzą i pasją sprawia mi ogromną satysfakcję, z czego też korzystają moi Kursanci. Z natury jestem rzetelny i sumienny, dlatego wszystkie zajęcia skrupulatnie przygotowuję i dokładam wszelkich starań by były dynamiczne, ciekawe i angażujące.

 

Do dnia dzisiejszego przygotowałem dziesiątki osób do różnego typu egzaminów, rozmów kwalifikacyjnych, pracy, studiów, czy też wyjazdów. Wśród wielu zadowolonych Kursantów największą dumą napawa mnie mój syn - Rafał, który zdecydował się ze mną na współpracę i w stosunkowo krótkim czasie zdobył niemal wszystkie możliwe certyfikaty z międzynarodowych egzaminów Cambridge. Zaczął od PET, przez FCE, CAE, a w wieku zaledwie 17 lat skończył na CPE, który zdał śpiewająco w grudniu 2017. Dzięki temu matura była jedynie formalnością, a dzisiaj, kiedy studiuje inżynierię lotniczą i pracuje może z powodzeniem korzystać z języka w praktyce. 

 

Doświadczenie jako lektor/wykładowca zdobywałem nie tylko w szkołach językowych, liceach ogólnokształcących czy Nauczycielskim Kolegium Języka Angielskiego, ale także pracując jako konsultant w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Przeszkoliłem ponad 1000 osób w trakcie niemal 250 godzin różnego typu szkoleń. Umiejętności translatorskie szlifowałem współpracując z szeregiem biur tłumaczeń, organizacji i firm lokalnych, ogólnopolskich, a także międzynarodowych. Współpracę z FSNT NOT w międzynarodowych projektach dla sektora MSP wspominam najlepiej, ponieważ dzięki temu mogłem odwiedzić wiele ciekawych miejsc w Europie. 

 

Ogólnie rzecz biorąc ciekawi mnie świat i piękne miejsca, które ma w swojej ofercie. Uwielbiam podróże. Niestety nie odwiedziłem jeszcze wszystkich państw, ale około dwudziestki - tak! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lubię się uczyć. Jeśli mam chwilę, zawsze znajdę sobie ciekawe zajęcie. Poza formalnymi studiami ukończyłem też menedżerskie studia podyplomowe i szereg kursów (np. zarządzanie oświatą, PR, Lean Management, pilot wycieczek, andragogika, Moodle, ESL/EFL, neurodydaktyka, coaching, zarządzanie zmianą, copywriting i inne). Jakiś czas temu moją inspiracją okazała się Pani Marzena Żylińska, którą miałem zaszczyt poznać podczas jednego ze szkoleń na temat neurodydaktyki. 

 

Uczestniczyłem też w dwóch wizytach studyjnych, które również w znaczny sposób przyczyniły się do tego, w jaki sposób pracuję dzisiaj jako lektor języka angielskiego. Doświadczenia z wizyty w hrabstwie Surrey (UK), gdzie mogłem spędzić niemal tydzień obserwując pracę nauczycieli od przedszkola do szkoły średniej, poszerzyły moje spojrzenie na edukację w ogóle, ale także były inspiracją do zgłębienia tematyki wykorzystywania ITC w nauczaniu języka. Natomiast wizyta w szkołach w Porvoo (Finlandia) otworzyła mi oczy na bogactwo i korzyści płynące z wykorzystania Brain Friendly Teaching oraz neurodydaktyki w nauczaniu języka angielskiego. 

 

Cieszę się, że mogę się tutaj pochwalić, iż prowadziłem kursy nie tylko dla dziesiątków osób, ale także w wielu organizacjach i firmach zarówno w Polsce, ale też poza jej granicami, na przykład:

  • IKEA,
  • Stora Enso SA,
  • Stora Enso Narew Sp. z o.o.,
  • OMIS S.A.,
  • OMIS Sp. z o.o.,
  • EmiTel,
  • Beton Stal Sp. z o.o.,
  • Polskie LNG SA,
  • Royal Canin,
  • Lactalis,
  • LPP,
  • CANAL+,
  • TNM,
  • UPM-KYMMENE,
  • Performance Media,
  • Eurovia POlska SA,
  • EXCEN,
  • FLEXMAR,
  • COMPENDIUM.

 

Tak myślę...

  • Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela. - M. Spitzer

  • Pewne zdarzenia lub informacje przyciągają naszą uwagę i zostają bez żadnego wysiłku zapamiętane, a inne, mimo licznych powtórzeń, mózg ignoruje. - M. Żylińska

  • Najlepsza lekcja to taka, o której ani nauczyciel, ani uczniowie nie myślą, że była to lekcja. - K. Stróżyński

  • Efektywna nauka możliwa jest wtedy, gdy mózg jest aktywny i wykonuje pracę. ​- M. Żylińska

  • Informacje o zabarwieniu emocjonalnym zostają łatwiej zapamiętane niż neutralne. - M. Żylińska

  • Na efektywność nauczania wpływ ma nie tylko dobór metod i treści, ale również atmosfera panująca w klasie. Warto wiedzieć, że uśmiech czy dobre słowo mają wielką moc sprawczą i działając na mózg jak każda inna nagroda, prowadzą do uwolnienia dopaminy. - M. Żylińska

  • Im więcej zmysłów bierze udział w procesie uczenia się, tym więcej struktur zostaje pobudzonych i zmuszonych do współpracy, a to prowadzi do lepszego zapamiętywania. - M. Żylińska

  • Najefektywniejszy system nauczania, to taki, który uwzględniając biologiczne uwarunkowania, bazuje na wrodzonych zdolnościach i predyspozycjach. - M. Żylińska

  • Praktyka pokazuje, że procesy uczenia się przebiegają najefektywniej, gdy ucząca się jednostka zapomina o tym, że się uczy lub nie jest tego świadoma. - M. Żylińska

  • Na miano ćwiczeń zasługują tylko takie zadania, które zmuszając uczniów do aktywności, stymulują tworzenie nowych połączeń neuronalnych. - M. Żylińska

 

Zgadzam się z...

  • The beautiful thing about learning is that no one can take it away from you. - B.B. King

  • Skuteczność i efektywność uczenia się jest tym większa, im większą aktywność w procesie tym przejawia sam uczący się.

  • Umysł jest trochę jak ogród. jeśli go nie nawozimy i nie uprawiamy, zarosną go chwasty. - E.G. Hall

  • Winners are not people who never fail, but people who never quit.

  • A student's progress should be measured in terms of the questions they are asking, not merely by the answers that they are reciting.

  • Teachers open the door, but you must enter by yourself.

  • There's no elevator to success. You have to take the stairs.

  • Knowledge of languages is the doorway to wisdom. - R. Bacon

  • Believe you can and you're halfway there. - T. Roosevelt

  • You are capable of more than you know.

  • Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young. - H. Ford

  • Discipline is the bridge between goals and accomplishment. - J. Rohn

  • Successful people build each other up. They motivate. Inspire, and push each other. Unsuccessful people just hate, blame, and complain. 

  • Success is the sum of small efforts, repeated day in and day out. - R. Collier

 

Na koniec mogę dodać, że...

  • mam wspaniałą żonę Małgosię
  • super syna, także Rafała ;)
  • lubię tenis stołowy, pływanie, strzelanie i jazdę na rowerze
  • lubię jazdę samochodem
  • gram troszeczkę na akordeonie
  • mógłbym ciągle oglądać Sherlock'a Holmes'a (ale tylko w wydaniu Jermiego Brett'a)
  • interesują mnie języki i zależności między nimi
  • często słucham muzyki
  • od czasu do czasu gram w szachy
  • interesują mnie zagadnienia techniczne
  • chciałbym mieć więcej doświadczeń związanych z bushcraftingiem

o mnie


opinie

poniedziałek-piątek 08:00 - 20:00

sobota  09:00 - 20:00

godziny pracy

kontakt

office@englishdirect.com.pl

Sochaczewskiego 2/19

07-410 Ostrołęka

Copyright 2007 - English Direct