o mnie

Uczestniczyłem też w dwóch wizytach studyjnych, które również w znaczny sposób przyczyniły się do tego, w jaki sposób pracuję dzisiaj jako lektor języka angielskiego. Doświadczenia z wizyty w hrabstwie Surrey (UK), gdzie mogłem spędzić niemal tydzień obserwując pracę nauczycieli od przedszkola do szkoły średniej, poszerzyły moje spojrzenie na edukację w ogóle, ale także były inspiracją do zgłębienia tematyki wykorzystywania ITC w nauczaniu języka. Natomiast wizyta w szkołach w Porvoo (Finlandia) otworzyła mi oczy na bogactwo i korzyści płynące z wykorzystania Brain Friendly Teaching oraz neurodydaktyki w nauczaniu języka angielskiego.

Do dnia dzisiejszego przygotowałem dziesiątki osób do różnego typu egzaminów, rozmów kwalifikacyjnych, pracy, studiów, czy też wyjazdów. Wśród wielu zadowolonych Kursantów największą dumą napawa mnie mój syn - Rafał, który zdecydował się ze mną na współpracę i w stosunkowo krótkim czasie zdobył niemal wszystkie możliwe certyfikaty z międzynarodowych egzaminów Cambridge. Zaczął od PET, przez FCE, CAE, a w wieku zaledwie 17 lat skończył na CPE, który zdał śpiewająco w grudniu 2017. Dzięki temu matura była jedynie formalnością, a dzisiaj, kiedy studiuje inżynierię lotniczą i pracuje może z powodzeniem korzystać z języka w praktyce. 

 

Doświadczenie jako lektor/wykładowca zdobywałem nie tylko w szkołach językowych, liceach ogólnokształcących czy Nauczycielskim Kolegium Języka Angielskiego, ale także pracując jako konsultant w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Przeszkoliłem ponad 1000 osób w trakcie niemal 250 godzin różnego typu szkoleń. Umiejętności translatorskie szlifowałem współpracując z szeregiem biur tłumaczeń, organizacji i firm lokalnych, ogólnopolskich, a także międzynarodowych. Współpracę z FSNT NOT w międzynarodowych projektach dla sektora MSP wspominam najlepiej, ponieważ dzięki temu mogłem odwiedzić wiele ciekawych miejsc w Europie. 

 

Ogólnie rzecz biorąc ciekawi mnie świat i piękne miejsca, które ma w swojej ofercie. Uwielbiam podróże. Niestety nie odwiedziłem jeszcze wszystkich państw, ale około dwudziestki - tak! 

 

Lubię się uczyć. Jeśli mam chwilę, zawsze znajdę sobie ciekawe zajęcie. Poza formalnymi studiami ukończyłem też menedżerskie studia podyplomowe i szereg kursów (np. zarządzanie oświatą, PR, Lean Management, pilot wycieczek, andragogika, Moodle, ESL/EFL, neurodydaktyka, coaching, zarządzanie zmianą, copywriting i inne). Jakiś czas temu moją inspiracją okazała się Pani Marzena Żylińska, którą miałem zaszczyt poznać podczas jednego ze szkoleń na temat neurodydaktyki.

Fascynuje mnie język angielski, jego historia, gramatyka, bogactwo leksykalne, wymowa oraz jego nauczanie.

 

Dzielenie się swoimi umiejętnościami, wiedzą i pasją sprawia mi ogromną satysfakcję, z czego też korzystają moi Kursanci. Z natury jestem rzetelny i sumienny, dlatego wszystkie zajęcia skrupulatnie przygotowuję i dokładam wszelkich starań by były dynamiczne, ciekawe i angażujące.

  • Eurovia Polska SA,
  • EXCEN,
  • FLEXMAR,
  • COMPENDIUM.
  • Alliance Tire Europe BV,
  • Alliance Medical RP Sp. z o.o.,
  • Vinci Construction,
  • ORNSSON Solutions Sp. z o.o.,
  • LPP,
  • CANAL+,
  • TNM,
  • UPM-KYMMENE,
  • Performance Media,
  • EmiTel,
  • Beton Stal Sp. z o.o.,
  • Polskie LNG SA,
  • Royal Canin,
  • Lactalis,
  • IKEA,
  • Stora Enso SA,
  • Stora Enso Narew Sp. z o.o.,
  • OMIS S.A.,
  • OMIS Sp. z o.o.,

Cieszę się, że mogę się tutaj pochwalić, iż prowadziłem kursy nie tylko dla dziesiątek osób, ale także w wielu organizacjach i firmach zarówno w Polsce, ale też poza jej granicami, na przykład:

  • Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela. - M. Spitzer

  • Pewne zdarzenia lub informacje przyciągają naszą uwagę i zostają bez żadnego wysiłku zapamiętane, a inne, mimo licznych powtórzeń, mózg ignoruje. - M. Żylińska

  • Najlepsza lekcja to taka, o której ani nauczyciel, ani uczniowie nie myślą, że była to lekcja. - K. Stróżyński

  • Efektywna nauka możliwa jest wtedy, gdy mózg jest aktywny i wykonuje pracę. ​- M. Żylińska

  • Informacje o zabarwieniu emocjonalnym zostają łatwiej zapamiętane niż neutralne. - M. Żylińska

  • Na efektywność nauczania wpływ ma nie tylko dobór metod i treści, ale również atmosfera panująca w klasie. Warto wiedzieć, że uśmiech czy dobre słowo mają wielką moc sprawczą i działając na mózg jak każda inna nagroda, prowadzą do uwolnienia dopaminy. - M. Żylińska

  • Im więcej zmysłów bierze udział w procesie uczenia się, tym więcej struktur zostaje pobudzonych i zmuszonych do współpracy, a to prowadzi do lepszego zapamiętywania. - M. Żylińska

  • Najefektywniejszy system nauczania, to taki, który uwzględniając biologiczne uwarunkowania, bazuje na wrodzonych zdolnościach i predyspozycjach. - M. Żylińska

  • Praktyka pokazuje, że procesy uczenia się przebiegają najefektywniej, gdy ucząca się jednostka zapomina o tym, że się uczy lub nie jest tego świadoma. - M. Żylińska

  • Na miano ćwiczeń zasługują tylko takie zadania, które zmuszając uczniów do aktywności, stymulują tworzenie nowych połączeń neuronalnych. - M. Żylińska

Tak myślę...

  • The beautiful thing about learning is that no one can take it away from you. - B.B. King

  • Skuteczność i efektywność uczenia się jest tym większa, im większą aktywność w procesie tym przejawia sam uczący się.

  • Umysł jest trochę jak ogród. jeśli go nie nawozimy i nie uprawiamy, zarosną go chwasty. - E.G. Hall

  • Winners are not people who never fail, but people who never quit.

  • A student's progress should be measured in terms of the questions they are asking, not merely by the answers that they are reciting.

  • Teachers open the door, but you must enter by yourself.

  • There's no elevator to success. You have to take the stairs.

  • Knowledge of languages is the doorway to wisdom. - R. Bacon

  • Believe you can and you're halfway there. - T. Roosevelt

  • You are capable of more than you know.

  • Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young. - H. Ford

  • Discipline is the bridge between goals and accomplishment. - J. Rohn

  • Successful people build each other up. They motivate. Inspire, and push each other. Unsuccessful people just hate, blame, and complain. 

  • Success is the sum of small efforts, repeated day in and day out. - R. Collier

Zgadzam się z...

Mam cudowną żonę Małgosię i wspaniałego syna Rafała. Moje zainteresowania obejmują tenis stołowy, pływanie, strzelanie oraz jazdę na rowerze. Pasjonuję się podróżami i kocham grać na akordeonie. Uwielbiam serię "Sherlock Holmes" z 1984 roku z Jeremym Brettem. Interesuję się językami i ich wzajemnymi zależnościami.

 

Muzyka odgrywa ważną rolę w moim życiu. Preferuję klasykę barokową, bluegrass country, zagraniczny folk, muzykę świata oraz cumbięsonidera. Od czasu do czasu lubię zagrać w szachy i zgłębiać zagadnienia techniczne. Czerpię także przyjemność z bushcraftu.

Na koniec mogę dodać, że...

poniedziałek-piątek 08:00-20:00

sobota  09:00-20:00

godziny pracy

kontakt

office@englishdirect.com.pl

Sochaczewskiego 2/19

07-410 Ostrołęka

Copyright 2007 - English Direct